Thermal Pollution


Thermal Pollution



pencemaran terma berasal dari pemanasan perairan alami dengan pengenalan air panas digunakan dalam pendinginan loji kuasa, loji nuklear, penyulingan, kilang baja dan pelbagai industri.

Diketahui bahawa ikan perlu oksigen (O2) terlarut dalam air untuk bertahan hidup. Jumlah O2 dipengaruhi oleh air hangat, kerana kelarutan gas dalam cecair berkurangan dengan naiknya suhu. Oleh kerana itu, air keluar daripada pola-pola alami suhu dianggap tercemar, tidak layak untuk hidup semua.

Mati ikan sering dijumpai di lereng terma sungai tercemar. Apa yang harus dilakukan tentang bencana ini? Penyelesaian untuk masalah ini akan mengubah prosedur yang digunakan oleh industri. Atau, anda boleh menyimpan air panas dieliminasi selama proses itu sampai pada suhu yang lebih rendah, hanya untuk kemudian melemparkannya ke sungai.

Masalah lain masalah adalah persimpangan air tercemar oleh sisa kimia dengan air panas, kemudian kami berdua seperti pencemaran air panas. Sesungguhnya tidak ada kehidupan dalam media ini, dan itu adalah bagaimana setiap hari sungai semakin kami telah diserang oleh manusia.

www.megatimes.com.br
www.klimanaturali.org

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Postagem Anterior Próxima Postagem